Thursday, November 17, 2011

Tööst ja majast

Kolmapäeval oli tavapärane hommik, ärkasime, ilm oli suurepärane, läksime tööle. Tööl alustasime jälle riisumisega, mida tegime rahulikus tempos esimese teepausini. Päike paistis, elul polnud viga.
Saime isegi päeva peale esimesed jumed, ehk siis meil on T-särgid tugevasti selga päevitunud. Mina sain ka kummardades tööd tehes omale alaseljale, pükste ja särgi vahele, ilusa punase triibu. Tänks päike. Nüüd on mu selja peal ilus, pikk,  valus punapruun triip.

Boss käis ja uuris, kuidas meil majaga lood on, rääkisime, et peame peale tööd alles agentuuri minema ja seejärel ehk saame maja kaema minna. Peale teepausi läksime oma baasi ja hakkas pull jälle pihta. Nimelt eelneval päeval olime traktori kastis, Mariel ühel, mina teisel pool ja loopisime kastist maha umbes poole meetri pikkuseid vertikaalselt lõhki lõigatud plastiktorusid. Iga pisikese puu juurde käis üks. Kokku puid umbes miljon. Tegelt umbes 5400.

Tegime ära, saime kiita.

 Traktorijuhist kiidusõnade edastajaks oli meil seekord Newton Brothersi firma omaniku vend. Miskine 70 aastane vanahärra. Tore sell. Niisiis, nüüd pidime neid plastiktorusid hakkama puudele ümber paigutama. Kuna hommik oli jahe, siis parim aeg oligi alates peale kella 10, kui päike oli torud veidi soojemaks/pehmemaks teinud. Esialgu tundus asi lihtne ja loogiline, kuid nagu alati, kestis see täpselt niikaua, kuni töö pihta hakkas. Lisaks meile tulid kõrvalradadele juurde veel bossi poeg või pojapoeg (mina ei tea) ja tema kaks sõpra. Boss ütles mulle, kui üritasin esimesi paigaldada, et „sa ei pea nende torudega seal armatsema, vaid need lihtsalt ümber panema“ (see oli nüüd väga tsenseeritult tõlgitud).  Seejärel ütles ta veel ühe lause, mis kogu asja pahupidi keeras. „Ärge ******* uimerage, pidage meeles, et ma maksan teile nende eest tükitasu“. No siis hakkas alles eriline võidusõit pihta. Esiteks, me ei tahtnud ju alla jääda kohalikele farmipoegadele ja teiseks see oli see koht, kus tundsime, et peame ennast tõestama hakkama. Esimesed torud ümber pandud ja väiksemad kriimusused kätele saadud ( plastik lõikab päris hästi nahka, kui sõrmi serva mööda libistada) märkasin, et olen viimasel kohal, kuid mitte oluliselt teistest maas.

 Mariel oli eesotsas, kiire kui jänes. Kummardades ja kükitades nagu meil siin igapäev kombeks on saanud, hakkas jälle selg tunda andma. Eks see on lihtsalt selle töö eripära, millega peab harjuma. Enamus töid teeme siin konna asendis.  Boss mainis, et tehke alususeks pooled ära täna. Nagu ikka pidas ta oma sõna. Kuni töö tehtud sai muidugi. Siis oli algus ju tehtud juba ja saime ikka teise poole ka endale kaela. Tegime selle ka ära ja siis oli kell juba kuskil 14:00.

 Järgmine töö oli sarnane, justnimelt asendi poolest. Nimelt jooksevad puuridadega paralleelselt väetisevoolikud.  Pidime siis neid hakkama kinnitama traatide külge, nii, et nad oleks kuskil 50cm maast kõrgemal. Kinnitasime neid põrsa saba taoliste plastik julladega. Iga üks sai omale koti, mis sisaldas 1000 tk jullat. Tegime seda tunnikese ja saabuski kätte tööpäeva lõpp.

Seejärel kiirustasime koju pessu ja maakleriga kokku saama. Istusime agentuuris ja ootasime umbes 10 minutit ja siis saime teada, et peame hoopis üürile antava maja juures kokku saama. Kihutasime kohale, ootasime seal ka paar minutit, kuni hoovi veeres maastur, mille roolis oli pisike Austraalia tütarlaps. Tutvusime ja asusime välisukse poole teele.

Ootused majast olid seinast seina, kuid olime valmis ka kõige hullemaks. Päeval just arutasime Marieliga, et ehk on keegi oma vanad mööbid ja koli sinna kokku vedanud ja nüüd üürib rumalatele turistidele seda maja välja. Väljast oli maja kena, nagu juba kirjutasime. Läksime uksest sisse ja esmapilgul nägime elutuba, mis oli väga hubane, kaasaegne ja puhas. Telerilaual ilutses 32 tolline lcd teler. Olime juba esimesest toast joovastuses. Liikusime edasi kööki. Köögis oli mega suur külmik, gaasipliit ja kõik muu vajalik. Kaasa arvatud potid, pannid, nõud jne. Ühesõnaga kõik. Köök oli väga avar ja ruumikas. Samuti kaasaegne. Tuju läks aina paremaks.

Siis liikusime edasi pesuruumi. Me isegi ei osanud loota, et seal pesumasin on, aga oli!  Peale selle oli veel eraldi kuivati, pesu jaoks.  Sealt viis uks otse tagaaeda, mis kujutas endast katusealust ja väikest privaatset kõrge aiaga tagahoovi. Imeilusad lilled ja niidetud muruga. Väga kaunis ja rahulik.

Liikusime tuppa tagasi ja järgmisena nägime tualetti ja vannituba, mis olid eraldi ruumides. Vannitoas võiks väikese peo korraldada, sest ruumi on seal rohkem, kui meie Mustamäe köögis. Suur peegel ja Mariel oli häpi.

Arvasime, et see ongi kõik, kuid siis juhatati meid esimesse magamistuppa, mille peale vajusid küll meil mõlemal suud lahti. Ülisuur, sepistatud voodipeatsega, pehme voodi. Suure all ei pea ma silmas tavalist kaheinimese voodit, vaid kahe suure suure inimese voodit. Seal toas oli samuti mingi hiigel teler ning maast laeni lükandustega peegelkapp.

Seejärel nägime teist magamistuba, mis oli kaheinimese voodiga ja samuti peegelkapiga sisustatud hubane ruum.

Emotsioone püüdsime tagasi hoida, kuid arvan, et nägime välja nagu väikesed lapsed kes said kasti kartulikrõpse või pulgakomme. Ulme lihtsalt. Mõttes võrdlesin neid veidike odavamaid elamistingimusi hosteli omadega.  Nimelt hostelis oleme kahe nariga neljainimese toas hetkel, mille seinas ilutseb vaid üks imelik rauast riiul.  Janu selle maja järele aina kasvas. Oleme väga elevil ja loodame siin iga päev, et keegi juba helistaks ja lõpetaks meie piinad vastusega. Hetkel oleme majale veel ainsad pretendeerijad.

Täna sain Merikeselt sõnumi, et agentuurist helistati ja küsiti, mis inimesed me sellised oleme. Merike ja Colin muidugi kiitsid meid taevani ja ütlesid kõige peale „no problemo“ . Ülemus olla samuti nendega rääkinud. Ühesõnaga soovitajad on meil head.

Muide, kui maakler Stephanie meiega eile rääkis, siis tuli jutuks, et töötame Peter Briggsi heaks ja ta juba olevat meist temaga rääkinud ning lausus: „Kui te Peter Briggsiga juba hästi läbi saate ja tema teid soovitab, siis on see väga suur samm selleni, et te ka selle maja endale saate“. Temaga läbi saamine ja talle meelejärgi olemine ei pidavat just lihtsamate ülesannete killast olema.

Kommunaalidest niipalju, et täpseid numberid ei tea, aga maksmine käib kolme kuu kaupa ja selle ajavahemiku kohta saime mingi umbe numbri, mis ei ole hetkel isegi mainimist väärt.

Ühesõnaga oleme hetkel positiivsed ja loodame järgmine nädal juba siit hostelist minema saada.

Tänasest päevast niipalju, et vihma kallas (mis tähendab, nagu juba mainitud, halba). Tegime seda torude sidumist konna asendis kella 6:00 – 15:00ni. Mis oli piin ja millest väga rääkida ei viitsiks enam. Juusul oli nutukas suus alguse ja lõpu poole, aga kuna ta on ainuke tütarlaps meie farmis, siis mina astun küll tema kaitseks välja ja ütlen, et ta on ikka vapper sell mul siin. Saime selle jamaga täna ühele poole ja ootame homset, sest ehk homme on juba veidi kergem päev ja homme on juba reede!!!

Muide, olime täna meie hostelist AINUKESED, kes tööl olid, sest teised läksid 7ks tööle ja olid 7:30 kodus tagasi, kuna vihma kallas. Aga teise nurga alt vaadates oleme me ka ainukesed, kes täna omale kergelt 4000 vana Eesti raha tasku pistsid! ;) Nii, et ei kurda. Päeva lõpuks oleme päris läbi ja valudes, aga ikka veel õnnelikud! J

Eile pesime valget pesu ja panime nöörile. Siiamaani on nööril ja „kuivavad“. Teravamad pliiatsid saavad ehk naljast aru! :D

NB! Lisan igaks juhuks veel selle, et soovitan lugeda minu vinguvaid postijuppe poolnaljaga.  Asi ei ole nii hull ühti.

Õnnitlused ka minu kallile vanaemale ette ära, kui juhul homme-ülehomme uut sissekannet ei tule.

Aga mis siis ikka. Tervitame teid siit „päikeselisest“ Austraaliast.  Kell on juba 19:07 ja meil kohe uneaeg. Head ööd!

Rain ja Jonks

Mariel ei pannud tähele, et pilti tehti.
Mina ka mitte...
Õunapuude taga on meil mets, üsna kõrgete puudega.
Pool meie väikeste õunapuude põllust. Pildilt on näha paigaldatud valged kaitsed ja paigaldamata väetisevoolik

12 comments:

  1. Internett tõrgub jälle, pildid ei tulnud korralikult läbi, üritan millalgi ära parandada.

    ReplyDelete
  2. Nüüd on korras. Lisasime paar pilti ka, kuna üsna tekstipõhiseks on see blogi meil siin saanud.

    ReplyDelete
  3. Vau, kirjelduste põhjal tundub maja küll imeline olevat.
    Jõudu ja jaksu teile!

    Rasmusest veel nii palju, et ta on sõnast "koos" juba veidi edasi arenenud. Ütleb küll koos ka veel, aga nüüd haarab mul näpust kinni ja ütleb "emmega" või kui issiga tahab minna, siis "issiga". Ja kui mina ütlen näiteks, et "emme läheb õue", siis tema ütleb "Massus ka".
    Ükspäev näitas telekas Gunnar Grapsi trummi mängimas ja Rasmus ütles "trummi" - ei saa mina aru, kust ta sellest aru sai, et need trummid olid, aga nüüd igatahes on isegi sünt tema jaoks trumm :D

    ReplyDelete
  4. Tervitused Valgamaalt!!!!!!
    Maja kirjeldus on nii mõnus, et ma kolikas ise ka kohe sisse ;) No mõtetes juba peaaegu olengi ;) Teie tööd ma küll teha ei tahaks ;)Olen oma tööga ülimega rahul ;) Kui kirjeldad oma seljavalu siis mul hakkab ka juba selg tuikama ;) nagu teada pole ka minu selg kõige tervem, aga elada laseb ;) kui peaksin päevas pooltundi konna asendis olema siis vast ei laseks enam elada ka.
    Reedel lähme Liisuga ära Pärnusse puhkama, puhkame kuni pühapäevani , siis äkki õnnestub meil sinna "Laulupealinna" kontserdile ka minna.
    Annika kui juba praegu Rassule trummid meeldivad siis on varsti meil peres ju 2 trummarit ;) ja üks kitarrist ;) Kidramees on praegu küll kaugel kaugel ;) aga bändi tegemiseks tuleb koju vast ;) Annika kas Rassu kasutab süntekat tihti ;)äkki laenta meile ;) muusikakooli õpetaja käskis meil sünteka osta , et saaks noote harjutada ;)
    Igatahes Rain kallista meie poolt Marieli, ta on väga tubli ja vapper ;)endale tee ka pikk pai oled samuti väga tubli;) Saadan Loosipere poolt teile mõlemale kallistused! Liisu tervitab ja ootab pilti kängust ;)KALLLLIIIIIII!!!!

    ReplyDelete
  5. Nõustun Kaidiga... ei kahetse... kusjuures mul hakkas ka juba selg valutama... juttu lugedes.
    aga jaaa maja tundub nagu unistus!!! Kusjuures ma lugesin ja lugesin ja mõtlesin no kas mingi nõks ka tuleb, sest sa venna kirjutad nii mahlakalt! aga super et mingit nõksu ei tulnudki!!!
    aga jah super-hüper- mega tublid olete Marieliga! Kallistused teile!!!!!

    ReplyDelete
  6. Vau kui hea postitus jälle!

    Nii positiivne ( ma ei mõtle neid pisiasju teil tööga, vaid kõike muud, mis siin kirjas oli).
    Märkasin täna oma viimases loengus, et teie postitus tuli, aga kuna meile tehti just avaliku sektori raamatupidamises tunnikontroll, siis ajas ikka närvi küll, kui kohe lugeda ei saanud:)

    No super, see teie väljavalitud korter – sain suurepäraselt teie emotsioonide kaudu sellest vägeva pildi kätte. Millal nad juba otsustavad , kas annavad selle teile, ma ei jõua enam oodata ja teie siis ju ammugi mitte. Super oleks, kui selle nädalavahetusel juba kätte saaksite .

    Homme on selle nädala viimane tööpäev ja ma südamest loodan ja soovin , et see oleks kergem kui eelmine. Kohe kuidagi ei taha , et need seljad teil haigeks jääksid ja käed rakkus oleksid :(

    Nii siis, reedeks kerget tööd ja päikest !:)

    ReplyDelete
  7. Hei!

    Taaskord väga mõnus lugemine. Hoitke ikka positiivset joont, küll siis kõik laabub. Üritage selgasi hoida, see teil viimane. Ma ju tean, millest räägin. Super tublid olete. Kas tööd kinnastega ei saa teha? Siis ei lõhuks käsi. Hoian pöialt, et ikka selle häärberi omale kasutada saaksite. Ja kui saate, siis pildid!Kaks magamistuba kohe, et võiks nagu külla tulla küll:)
    Kas Mariel gmaili ka vaatab? Ma olen sinna ka kirja saatnud. Ja ühe SMS-i olen ka saatnud, tea kas kohale ka jõudis? Meil siin algas nüüd tõeline polaaröö, pime nagu neegrip.... samas pole ohtu, et end päikesega ära kõrvetaks:)
    Kelle eest nooriõunapuid nende torudega kaitsete? Kas kängude ja kas neid lähemalt näinud ka olete?

    JÕUDU&JAKSU
    KALLID!

    ReplyDelete
  8. Tahtsin veel lisada, et varsti saate blogi 3000 vaatamise pidu pidada! Näga näete, siis olete siin popid.

    KALLID!

    ReplyDelete
  9. Kallid lapsed!
    Tahtsin lihtsalt öelda,et olen jube uhke siin külmal maal teie üle ja jutustan päevas mitmeid kordi teie muljeid ümber(kes küsivad-ja neid ikka jagub)! Ma käin iga päev arvutis(mina!!!!),ja täiesti vabatahtlikult kusjuures!
    Igatahes...hoiame pöialt,et korteriga kõik ikka laabuks ja ärge oma tervist liialt ohtu seadke!:)
    SUURED KALLID KA!!!!!

    ReplyDelete
  10. Tsau issi ja emme!
    Mariel olen muide :)
    Emme ma olen väga uhke Su üle et sa ka kaasaegne oled. Varsti facebooki konto ja nii ta läheb. Hakkate Anellega arvuti pärast võitlema.
    Issi ma käisin küll gmailis aga ma ei näinud seal midagi . Vb selle pärast et ma telefoniga käisin. Ei tea... Sõnumi sain selle isadepäeva tänusõnad kätte.
    Puid kaitseme mürgi eest mis nad puudele pritsivad. Ja minu Stuart oleme me kirjutanud blogis et kängurusid oleme mitu korda näinud :D
    Kallid musid teile mõlemale :) ja emme kallista Nellut ka minu poolt.

    ReplyDelete
  11. Hei jälle!

    Seekord kallis poeg, edastan Sulle sinu kalli naabritädi kirja , kes soovis hirmsasti sulle seda kirja saata, aga tal see kohe üldse ei õnnestunud :(

    Siin siis tema kiri :
    (Marika Tommingas)

    Tere Rain!
    Mina vist olengi tekitanud poole neist 3000-ndest vaatamistest. Nonii põnev on lugeda seda järjejuttu.Vana inimene avastas alles nüüd,et saab ka sulle kirjutada.(Ema Ülle juhendamisel :D). Olge tugevad ja pidage vastu.Tahaks kaa seal olla!
    Tervist teile sinna,sest kui tervist on siis saab kõigist raskustest üle.

    ReplyDelete